یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تاریخچه دکوراسیون داخلی به آن پرداخته شده ، نحوه چیدمان اتاق خواب است . طراحی اتاق خواب کودکان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است . در این نوشتار نکاتی در رابطه با طراحی اتاق کودک آورده شده است .






- یک قاب عکس از تصویر خندان پدر و مادر را در اتاق کودک قرار دهید . این کار سبب می‌شود تا کودک هر زمان چشم باز می‌کند چهره متبسم والدین خود را که در واقع ارکان اصلی زندگی او را تشکیل می‌دهند، در مقابل خود ببینید و احساس خوبی به او دست بدهد .




- تخت کودک را در مجاورت عریض‌ترین دیوار اتاق بگذارید . بهتر است که کودک بتواند از روی تختش به در اتاق تسلط داشته باشد. دیواری که برای تکیه دادن تخت کودکتان انتخاب می‌کنید، بهتر است مقابل دستشویی یا حمام نباشد ، زیرا ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازد.




- گوشه مناسبی از اتاق را به مکانی برای مطالعه و کارهای فکری اختصاص دهید . در آنجا میز و صندلی و چراغ مطالعه‌ای بگذارید و کودک را توجیه کنید که مکان مناسب برای مطالعه و درس خواندن، همانجا است.




- محیط اتاق خواب کودک را دائم مرتب کنید . کمدهای دیواری و کشوهای اتاق خواب کودک را همیشه تمیز نگه دارید . هر چه فضای اتاق خواب باز و مرتب تر باشد ، کودک احساس آرامش بیشتری خواهد کرد و خلاقیت و قدرت تخیل او بیشتر رشد می کند . با جمع آوری وسایلی که کودک دیگر از آنها استفاده‌ای نمی کند به چشم او استراحت بدهید .




- با استفاده از نور، رنگ و آثار هنری مناسب مثل نقاشی ، محیط شادی برای کودک خود ایجاد کنید . از کافی بودن نور اتاق اطمینان حاصل کنید . رنگهای روشن همچون زرد، صورتی کمرنگ و سبز روشن برای رنگ دیوار اتاق کودک مناسب است . از قرار دادن تصاویر حیوانات وحشی و درنده کاملا بپرهیزید . در عوض عکس‌هایی را انتخاب کنید که حس خلاقیت و آرامش را در او تقویت می کنند.