پارتیشن اداری ام دی اف ، موضوع امروز ما در تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا می باشد. پارتیشن های اداری ام دی اف انواع مختلفی دارند و همانگونه که از نامش پیداست داری قابی از جنس ام دی اف می باشند. این نوع از پارتیشن اداری دارای وزنی کم و از نظر اقتصادی نسبت به سایر پارتیشن ها ارزان تر می باشند. ساخت آن نیز به مراتب راحت تر است. در این مقاله سعی داریم تا برخی از انواع پارتیشن اداری ام دی اف و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم. با همراه باشید.

پارتیشن های چوبی و ام دی اف جزو اولین نوع از پارتیشن های اداری می باشند که به اصطلاح حالت کلاسیک دارند و با گذشت زمان و حرکت طراحی دکوراسیون اداری و داخلی به سمت مدرنیزه شدن کمتر از آن استفاده می شود. اما این امر دلیل بر کنار گذاشتن آن نمی شود.

بیشتر بخوانید : تجهیز سالن همایش

ام دی اف چیست؟

ام دی اف مخفف کلمه Medium Density Fiberboard  است که در دسته فرآورده های چوبی قرار دارد. ام دی اف نوعی از تخته های فیبر به شمار می روند که به روش خشک تولید می شوند و چگالی یا دانسیته آن ها بین 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است.

از مهم ترین خصوصیاتی که سبب می شود تا کاربرد های متنوعی از ام دی اف صورت پذیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا بودن ویژگی های فیزیکی و مکانیکی

دامنه وسیع از نظر دانسیته یا چگالی و وزن مخصوص ، ضخامت و ابعاد قابل تولید ام دی اف

ابزار خوری ، سنباده زنی و ماشین کاری

دارا بودن سطوحی صاف و متراکم

بیشتر ببینید: پارتیشن اداری مبلمان اداری آدینا 

بیشتر بخوانید:پارتیشن برای اداره 

بیشتر بدانید: پارتیشن ام دی اف 

برای ملاحظه بیشتر شما :پارتیشن اداری آلومینیومی

امکان شکل دهی و دارا بودن لبه های صاف

عدم وجود معایب رایج در چوب

پروفیل دانسیته همگن و یکنواخت

قابلیت نصب و اجرای انواع روکش چوبی و مصنوعی ، رنگ آمیزی های متنوع و …

مقاومت و پایداری ابعاد در برابر فشرده سازی

زیبایی ، ظرافت و شباهت فراوان به چوب طبیعی

مقرون به صرفه

پارتیشن اداری ام دی اف

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مطب

پارتیشن ام دی اف اداری

در ادارات مختلف جهت ایجاد فضای اختصاصی برای هر یک از کارمندان  و یا گروهی از کارمندان که به صورت گروهی با یکدیگر در تعامل بوده و همچنین برای اینکه مزاحمتی برای سایر بخش ها ایجاد نشود ، از پارتیشن بندی استفاده می شود. علاوه بر این رفت و آمد کارکنان و ارباب رجوع و مشتریان مزاحمتی برای دیگر کارمندان به وجود نمی آورد. استفاده از پارتیشن های اداری ام دی اف به دلیل شباهت زیادی که به چوب طبیعی دارند ، باعث ایجاد حسی خوشایند در بین کارمندان می شوند. از طرفی به زیبایی محیط نیز کمک شایانی خواهند کرد.

پارتیشن اداری ام دی اف

مشاهده کاتالوگ میز مدیریت

پارتیشن تک جداره تمام ام دی اف

پارتیشن های تک جداره ام دی اف دارای ضخامتی به قطر 10 سانتی متر می باشند که علاوه بر زیبایی ، می توان به استحکام و ایستایی آن اشاره کرد. این نوع پارتیشن در دو ارتفاع به صورت ارتفاع کوتاه و ارتفاع نیمه بلند ساخته می شوند. علاوه بر این به دلیل خاصیت ایستایی بالای آن نیازی به دستک های اضافی جهت حفظ تعادل در آن وجود ندارد. نکته اصلی و قابل توجه در رابطه با پارتیشن تک جداره تمام ام دی اف این است که علاوه بر حفظ زیبایی و تناسب بین اجزای مختلف محیط ، بتواند پارتیشنی مستحکم و قابل اطمینان برای خریداران باشد. علاوه بر این خصوصیات ، پارتیشن های تک جداره تمام ام دی اف قابلیت باز و بسته شدن و انتقال از مکانی به مکان دیگر را نیز دارند.

پارتیشن اداری ام دی اف

مشاهده کاتالوگ میز پذیرش

پارتیشن دو جداره تمام ام دی اف

پارتیشن های دو جداره تمام ام دی اف با ورقه هایی به ضخامت 16 میلی متر ساخته می شوند که تمامی لبه های آن با نوار های PVC عایق می شوند. ضخامت کلی پارتیشن های دو جداره 13 سانتی متر می باشد که در ارتفاعات مختلفی چون کوتاه ، نیمه بلند ، بلند و همچنین تا ارتفاع سقف ساخته و اجرا می شوند.

در پارتیشن های دو جداره می توان از جداره های شیشه ای به صورت دو جداره استفاده کرد که ارتفاع در این نوع ، بسته به میزان نور موجود در محیط متغیر می باشد. علاوه بر این ارتفاع پارتیشن ها به عواملی همچون جریان گردش هوا و عایق بودن در برابر صدا نیز بستگی دارد که با توجه به سفارش مشتری قابل تغییر می باشد.

همچنین در پارتیشن های دو جداره می توان از از پرده های کرکره ای در بین جداره های شیشه ای استفاده کرد. پرده کرکره ها را می توان در طرح ها و رنگ های مختلف با توجه به رنگ دکوراسیون اداری و مبلمان اداری و در اندازه های 16 میلی متری انتخاب نمود. شیشه های نصب شده در دو طرف پرده مانع از نفوذ کثیفی و گرد و غبار بر روی پرده می شوند.

پارتیشن اداری ام دی اف

مشاهده کاتالوگ مبل اداری

پارتیشن تک جداره با شیشه راه مات

پارتیشن های تک جداره با شیشه های سندبلاست به دو صورت راه مات یا سند بلاست راه راه وجود دارند. پارتیشن های تک جداره سند بلاست به پارتیشن هایی می گویند که شیشه های مورد استفاده در آن به صورت سندبلاست راه مات شده اند. شیشه راه مات به این صورت است که بر روی سطح شیشه پارتیشن ، سندبلاست را به صورت خط های موازی اجرا می کنند. مثلا اگر روی شیشه خطی با ضخامت 2 سانتی متر سندبلاست شده باشد ، خط بعدی آن نیز 2 سانتی متر به صورت شفاف می باشد که سندبلاست نشده است و طرف دیگر آن نمایان است. از پارتیشن های شیشه ای سندبلاست راه مات معمولا برای محیط هایی استفاده می شود که محدودیت دید از داخل اتاق به بیرون یا بالعکس ملاک نباشد و نتوان به راحتی با عبور از کنار پارتیشن آن سوی آن را دید و میدان دید را تا حدودی محدود کند. استفاده از این نوع پارتیشن در ادارات به نوعی سبب جلوگیری از خستگی کارمندان نیز می شود. ام دی اف به کار رفته در پارتیشن های تک جداره نیز 16 میلی متر استاندارد می باشد. و شیشه های آن بدون هیچ گونه خط و خش و موجی مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت پارتیشن های تک جداره به دلیل استفاده کمتر از مواد ، به مراتب از پارتیشن های دو جداره کمتر است. به همین دلیل برای محیط هایی که صرفا بحث جدا سازی در آن اهمیت دارد استفاده از این پارتیشن گزینه مناسب تری می باشد.

پارتیشن اداری ام دی اف

پارتیشن دوجداره با شیشه سندبلاست مات

پارتیشن های دو جداره شیشه ای سندبلاست مات ، پارتیشن هایی هستند که شیشه های مورد استفاده در آن به شکل سندبلاست مات شده باشد. استفاده از شیشه های مات به روش سندبلاست بیشترین میزان بازدهی را در بین شیشه های پارتیشن دارا می باشد. به طور مثال اگر پارتیشن دو جداره شیشه ای را به عنوان دیواری جدا کننده بین فضای دو اتاق در نظر بگیریم که در یکی از آن ها پنجره وجود داشته باشد و اتاق دوم فاقد پنجره باشد ، نور به راحتی از شیشه سندبلاست عبور کرده و نور مورد نیاز اتاق دوم را نیز تامین می کند بدون اینکه میدان دیدی در بین دو اتاق وجود داشته باشد. با توجه به چنین قابلیتی که این نوع پارتیشن دارد ، به منظور جدا سازی دو فضا و با کاربری متفاوت که نباید به یکدیگر دید داشته باشند و نور در بین آن ها به صورت یکنواخت جریان داشته باشد استفاده از پارتیشن دو جداره با شیشه های سندبلاست مات بهترین گزینه می باشد.

پارتیشن اداری ام دی اف

مشاهده کاتالوگ صندلی های اداری

پارتیشن دو جداره تمام ام دی اف دو قسمتی

پارتیشن های دو جداره تمام ام دی اف دو قسمتی ، پارتیشن هایی هستند که دارای استراکچر آلومینویمی بوده و متریال مورد استفاده در قسمت پر کننده آن از انواع ام دی اف ( ملامینه ، هایگلاس ، لمی گلاس و… ) می باشد و به وسیله یک تراورس به دو قسمت بسته به سفارش کارفرما و یا مشتری ساخته و اجرا می شوند. ارتفاع این نوع از پارتیشن نیز بین 220 تا 300 سانتی متر متغیر است.

پارتیشن های دو قسمتی با استراکچر آلومینیوم و همچنین قابلیت عبور کابل و استفاده از انواع مختلف پرکننده ها همچون شیشه ، ام دی اف ، آلومینیوم ، پنل های دکوراتیو و کلیه صفحات پرکننده موجود در بازار که ضخامت آن ها 6 میلی متر باشد ، در این پارتیشن ها قابل استفاده هستند.

همچنین همانطور که قبلا به آن اشاره شد پارتیشن هایی که از شیشه به عنوان قسمت پرکننده در آن استفاده می شود ، قابلیت نصب پرده های کرکره ای ولوم دار را دارا می باشند.

برای ملاحظه محصولات ما میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمایید
مبلمان اداری یکتا دکور مبلمان اداری آدینا
مبل اداری مبل اداری
مبل و نیم ست اداری مبل و نیم ست اداری
میز اداری میز اداری
میز مدیریت میز مدیریت
میز کنفرانس میز کنفرانس
میز کارمندی میز کارمندی
میز کارشناسی میز کارشناسی
میز کارگروهی میز کارگروهی
میز منشی میز منشی
کانتر منشی کانتر منشی
کانتر اداری کانتر اداری
کتابخانه اداری کتابخانه اداری
کمد اداری کمد اداری
پارتیشن پارتیشن
پارتیشن اداری پارتیشن اداری
پارتیشن دوجداره پارتیشن دوجداره
پارتیشن ام دی اف پارتیشن ام دی اف
پارتیشن شیشه ای پارتیشن شیشه ای
پارتیشن آلومینیومی پارتیشن آلومینیومی
تجهیز سالن همایش تجهیز سالن همایش
صندلی اداری صندلی اداری
صندلی مدیریت صندلی مدیریت
صندلی کارمندی صندلی کارمندی
صندلی کارشناسی صندلی کارشناسی
صندلی کنفرانس صندلی کنفرانس
صندلی انتظار صندلی انتظار
صندلی دانشجویی صندلی دانشجویی
دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری
میز مدیریت کلاسیک میز مدیریت کلاسیک
صندلی اداری کلاسیک صندلی اداری کلاسیک
مبلمان اداری کلاسیک مبلمان اداری کلاسیک