کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز دکور هر خانه محسوب می شود. هنگام انتخاب کتابخانه، علاوه بر حجم کلی کتاب ها، سبک و نوع چیدمان خانه را نیز در نظر داشته باشید.

 





یکی از بهترین انواع کتابخانه برای فضای اتاق نشیمن، کتابخانه ای است که جایی برای قرار دادن تلویزیون هم دارد. با در نظر گرفتن چیدمانی که بتوانید در آن تلویزیون، کتاب ها و وسایل تزیینی را بگذارید، می توانید فضای نشیمن آرام و زیبایی خلق کنید.




معمولا در خانه هایی که چیدمانی به سبک مدرن دارند، کمتر اصول تقارن رعایت  می شود ولی با استفاده از اجزای مبلمانی با طرح، رنگ و بافتی مشترک، تعادل بصری در این فضا  به وجود می آید.




در سبک مدرن قاعده و اصول خاصی برای چینش کتاب ها و تزیین کتابخانه وجود ندارد. در این سبک بی پیرایگی و سادگی حکمفرماست و چیدمان خانه با محور آسایش و راحتی شما فراهم می شود. با گذاشتن انواع وسایل تزیینی در کتابخانه های نشیمن، این فضا را به فضایی صمیمی و گرم تبدیل کنید.

با به نمایش گذاشتن وسایل شخصی مانند مجموعه ای از قاب عکس های خانوادگی و مجموعه های آنتیک در این فضا، علایق و سرگرمی هایتان را پیش چشم دیگران  گذاشته اید تا دیگران را در باورهای شخصی تان سهیم  کنید.

انتخاب کتابخانه برای این فضای مملو از شادی و سرگرمی باید کاملا آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده باشد. در نظر داشته باشید، قفسه و کتابخانه ای را که برای اتاق کودکتان می خرید، به گونه ای باشد که بتوانید آن را روی دیوار نصب و محکم کنید تا امکان برگشتن و افتادن آن نباشد.


اگر قفسه و کتابخانه بلندی در اتاق نصب کرده اید، بهتر است برای راحتی کودک، وسایل تزیینی که مورد نیاز او نیست در بالاترین طبقه قرار دهید و وسایلی را که بیشتر به آن ها احتیاج دارد، در طبقات پایین تر و در دسترس بگذارید. استفاده از کتابخانه هایی با طیف رنگ های شاد و روشن برای اتاق کودکان بسیار مناسب است و فضایی دلنشین را به وجود می آورد.