اهمیت انتخاب میز اداری مناسب در دکوراسیون  اداری دفتر شما

انتخاب میز اداری و مبلمان اداری برای طراحی و دکوراسیون داخلی یک شرکت بسیار مهم می‌باشد چرا که انتخاب صحیح مبلمان و میز اداری تاثیر فوق العاده ای در شیک و خاص بودن محل کار شما خواهد داشت

و باعث جلب توجه افرادی که به اداره شما می‌آیند می‌ شود و در نتیجه تاثیر مثبت بر کار شما و افزایش بازده اداره‌ خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :کردنزا یا کتابخانه مدیریتی چیست ؟ 7 نکته که باید درباره ی کردنزا بدانید !

 

 

در این مقاله تیم تحریریه مبلمان اداری آدینا سعی دارد تا شما را با مناسب ترین میز اداری مخصوص محل کار آشنا کند تا یک انتخاب صحیح و فوق حرفه‌ای داشته باشید.

 

برای مطالعه بیشتر شما :کانتر بانکی یا پیشخوان بانکی چیست و چه کاربردهایی دارد

 

 

اهمیت استفاده از میز اداری مناسب و تاثیر آن

طراحی و دکوراسیون قسمت های مختلف اداره یک امر بسیار ضروری است که در آن از انواع مبلمان و میز‌های اداری استفاده می‌شودتا فضا را به یک فضای شیک تبدیل کند

. انتخاب میز اداری مناسب کارمندان و میز اتاق مدیریت باید مطابق فضای اداره باشد.

 

 

 

 

 

انتخاب متریال میز اداری

میز‌های اداری می توانند نشان دهنده کلاس کاری، اعتبار شرکت و میزان تجربه کار ‌باشند. بنابراین باید در ساخت آن از بهترین متریال و مواد استفاده کرد. جنس میز‌ اداری معمولا از چرم، فلز، چوب، ام دی اف و شیشه می‌باشد که این میز ها باید دارای ویژگی های زیر باشند:

در محیط های مختلف مانند بیمارستان ها، رستوران ها، مدارس و فرودگاه ها نیز از میز‌های اداری استفاده می‌شود که این میزها علاوه بر راحتی بر روحیه‌ کاری افراد نیز تاثیر می‌گذارد و لذت کار کردن را برای آنها چندین برابر می‌کند.

حتما بخوانید:پارتیشن اداری مدرن و انواع مدلهای پارتیشن مدرن اداری در مبلمان و دکوراسیون اداری

 

دارای دوام و استحکام بالا
راحتی در هنگام کار
ظاهر آراسته، مناسب و زیبا
شستشوی راحت

 

انتخاب ابعاد، رنگ و طرح مناسب میز اداری

میز‌های اداری دارای ابعاد مختلفی هستند و شامل میز‌های اداری کوچک، متوسط و بزرگ می‌باشند که برای هر قسمت از اداره باید متناسب با ابعاد آن محل تهیه شوند. برای مثال میز مدیریت باید دارای ابعاد بزرگ باشد تا تمامی وسایل،فایل ها و پوشه ها درون کشو و کمدهای آن قرار گیرد و فضای کافی برای گذاشتن وسایل شخصی مانند کامپیوتر، آرم شرکت و کاتالوگ ها را داشته باشد.

همچنین در تهیه میز اداری باید به ارتفاع آن نیز توجه کرد تا خیلی بلند یا کوتاه نباشد. همچنین توجه به رنگ میزهای اداری و انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم می‌باشد زیرا فضا را به فضایی آرامش بخش تبدیل می‌کند و شدت خستگی افراد را کاهش می‌دهد. به طور کلی میزهایی با رنگ تیره از کلاس کاری بالاتری برخوردار هستند

 

خرید میز اداری

برای تهیه میز اداری مناسب باید به دکوراسیون اداری  و فضای شرکت خود توجه داشته باشید و میز را متناسب با آن انتخاب کنید. همچنین باید توجه کنید که میز را برای چه کاری می‌خواهید استفاده کنید.

 

 

 مثلا برای ‌انجام کارهای کامپیوتری بهتر است میز مخصوص کارهای کامپیوتری را انتخاب کنید تا مطمئن باشید این میز فضای کافی برای قرار گرفتن کامپیوتر و دیگر وسایل جانبی آن را دارد. 

 

 برای انجام کار‌های دفتری باید میزی را خریداری کنید که فضای آن دارای بیشترین سطح باشد تا کاغذها و کتاب های خود را به صورت مرتب بر روی آن قرار دهید و برای انجام ترکیب کار‌های دفتری و کامپیوتری باید میزی را خریداری کنید که اِل شکل باشد تا فضا برای تمام کارها فراهم باشد. 

 

 برای تهیه میز اداری می‌‌توانید از متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی نیز کمک بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین میز یاری کنند. 

 

اهمیت انتخاب میز اداری مناسب در محیط کار 

یکی از اصلی ترین و مهم ترین آیتم ها در دکوراسیون اداری، میزهای اداری می باشند. انتخاب میز اداری تضمین آرامش، کارایی کارکنان و زیبایی محیط کار می باشد. در انتخاب یک میز اداری اولین موردی که باید مدنظر قرار بگیرد آرامش و راحتی پرسنل است زیرا کارمندان مدت زمان زیادی را پشت این میزها می گذرانند، یک میز اداری مناسب می تواند بازده کارکنان را به میزان زیادی افزایش دهد.

 

به دلیل هزینه بر بودن تعویض میز اداری یا میز دفتر کار باید در ابتدا به دقت انتخاب شوند تا نیازی به تغییر آن ها نباشد. میزهای اداری باید متناسب با شغل هر فرد انتخاب شوند و باید به این موضوع دقت شود که آیا افراد با ارباب رجوع در ارتباط هستند یا خیر. کسانی که با کامپیوتر کار می کنند باید فضای مناسب برای کیبورد و کیس در اختیار داشته باشند. میزهای اداری باید از جنس مرغوب انتخاب شوند تا موس به راحتی بتواند برروی آن جابه جا شود.

 

 

 

میز کار اداری باید به گونه ای طراحی شوند که ارتفاع آن ها مناسب باشد تا پرسنل از نشستن طولانی مدت برروی آن ها احساس خستگی نکنند. ارتفاع آن باید طوری باشد که با قرار گرفتن پشت میز ساعدها به طور افقی قرار گیرند و آرنج ها در امتداد میز قرار گیرد. میزهای ارگونومیک معمولا ارتفاعی برابر 75 سانتی متر از کف زمین دارند و همچنین فضای مناسبی برای قرار گیری پاها در زیر میز دارند. 

 

در حقیقت هیچ یک از کارکنان و پرسنل شرکت فعالیت هایشان را بدون وجود میزهای اداری نمی توانند انجام دهند. میزها جهت نگهداری سیستم های کامپیوتری، فایل ها، کاغذها و پوشه های استفاده می شوند.

 

این میزها باید به گونه ای قرار داده شوند که افراد مافوق به راحتی بتوانند کار کارمندانشان را کنترل نمایند. میزها باید به گونه ای باشند که هر کارمند بتواند وسایلی را که در طول روز نیاز دارد را روی آن قرار دهد و حتی در بعضی مواقع نیاز است که میز دارای چند کشور برای وسایل موردنیاز هر شخص باشد.

 

انواع میز اداری 

انواع مختلفی از میز دفتر کار اداری در بازار موجود هستند که عبارتند از:

 

 

میزهای کامپیوتری

که معمولاً برای کار با کامپیوتر استفاده می شوند. خصوصیت اصلی این میزها قسمت قابل تنظیم آن ها است که معمولاً در قسمت پایه ها و کیبورد هستند. دارای محل مناسب برای قرار دادن کیس و کیبورد و بلندگو می باشد.

 

 

میزهای ال شکل

هدف اصلی این میزها استفاده حداکثر از فضا می باشد. از این میزها در بخش های مختلف یک محیط کار می توان استفاده کرد اما معمولا در قسمت پذیرش استفاده می شود.

 

میزهای یو شکل

این میزها همانطور که از نامشان پیداست به شکل یو (انگلیسی) می باشند. برای مشاغل چند منظوره از این میزها استفاده می شود. 

میز اداری یکی از مهم ترین تجهیزات در هر مکان اداری محسوب می شود که تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری دارد بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب طرح و رنگ میزهای اداری حساسیت لازم را به خرج دهید.

مدل میز اداری با جدیدترین طرح های مد سال

اگر میزهای اداری بدرستی انتخاب شوند طرح و مدل آن ها به نوعی تضمین آرامش و زیبایی و کارآیی دکوراسیون اداری شرکت است.

مدل میزهای اداری شیک و کاربردی                                 

با توجه به اینکه کارمندان بیشتر وقت خود را پشت میز می گذارنند به همین دلیل فراهم آوردن میز و صندلی اداری مناسب برای آن ها از اهمیت زیادی برخودار است.

 

 


میزهای اداری همچنین در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی می شوند که امروزه مدل میزهای اداری مدرن توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند و اگر دکوراسیون داخلی اداری به صورت کلاسیک طراحی شده است بهتر است میزهای اداری کلاسیک را برای فضای اداری و شرکت ها انتخاب کنید.

سایز میز اداری یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد در صورتی که فضای اداری کوچک است بهتر است مدل میز را از بین طرح های کشودار انتخاب نمایید تا بتوانید فضایی مناسب را برای نگهداری وسایل و اسناد فراهم آورید. برای فضای اداری بزرگ می توانید از مدل های متنوع میزهای اداری با طراحی کاربردی استفاده کنید.

چیدمان میز و مبلمان اداری یکی دیگر از عواملی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری تاثیر قابل توجهی دارند. میزهای اداری را بهتر است در مکانی قرار دهید که از میزان نور مناسبی برخودار است.

رنگ میز و مبلمان اداری از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه ای ویژه ای داشت.

میزهای پذیرش

این میزها برای قسمت پذیرش که معمولا با ارباب رجوع در ارتباط هستند استفاده می شوند. میز پذیرش برای اینکه اثرخوبی بر ارباب رجوع داشته باشند، در انواع متنوعی طراحی شده اند.

 

ارتفاع میز برای مکان های اداری نیز باید گونه ای باشد که به راحتی بتوانید صندلی را در پشت آن تعبیه کنید و علاوه بر این در هنگام انجام فعالیت های روزانه کارمندان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

در این مطلب تصاویری از انواع مدل میز اداری با طراحی شیک و زیبا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع مدل مبلمان و میزهای اداری به بخش مبلمان اداری مراجعه کنید.


میزهای اداری باید به گونه ای انتخاب شوند که کاربردی تر باشند و با توجه به اینکه در طراحی دکوراسیون های اداری قرار نیست به صورت مداوم تغییر دکوراسیون دهید بنابراین بهتر است میز اداری را از بین جنس های بادوام و مرغوب انتخاب نمایید.

 

 

در ادامه توجه شما را به چند مدل میز اداری جلب می کنیم که امیدواریم این مدل ها با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند و بتوانید از بین آن ها میز شیک و جذابی را برای فضای اداری و شرکت ها انتخاب نمایید.

 


در ساخت میزهای اداری از جنس های مختلف نظیر ام دی اف و چوب و شیشه و … استفاده می شود که هر یک از این طرح ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و شما می توانید با توجه به طرح سایر وسایل موجود در دکوراسیون اداری طرح و رنگ و جنس میزهای اداری را انتخاب نمایید

. میزهای اداری همچنین در انواع طرح های مختلف نظیر میز کنفرانس، میز پیشخوان و میز مدیریت و … موجود هستند که انتخاب هر یک از این مدل ها به نیاز شما بستگی دارد.

 

میز اداری اولین چیزی است که هنگام ورود جلب توجه می‌کند و بر روحیه‌ کارمندان و ارباب رجوع تاثیر می‌گذارد. همچنین این میز‌ها باید دارای کیفیت بالا و طرح های مناسب باشند زیرا در میزان اعتبار شرکت و موفقیت آن تاثیرگذار هستند.

 

در هنگام انتخاب رنگ میزهای اداری بهتر است به رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون اداری توجه کنید همچنین رنگ میزهای اداری باید به گونه ای انتخاب شود که افراد از نشستن طولانی مدت در پشت این میزها خسته و کسل نشوند.