چه عواملی در دکوراسیون داخلی یک اداره تاثیر گذارند ؟

رنگ

یکی از تاثیر گذارترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون داخلی ، انتخاب رنگ میباشد ، که میتواند تاثیر بسزایی در روحیات و خلق و خوی افراد داشته باشد. رنگها در طراحی داخلی به دوسته گرم و سرد تقسیم بندی میشوند.

که رنگهای گرم باعث ایجاد حس آرامش و گرما و بالارفتن درجه حرارت و همینطور آدرنالین در خون میشود. رنگهای گرم مانند رنگ قرمز، زرد، قهوه ای، نارنجی

رنگهای سرد باعث کاهش استرس و پایین آمدن دمای بدن و همینطور کاهش ضربان قلب شده و باعث ریلکس شدن ماهیچه ها میگردد. رنگهای سرد مانند رنگ سبز و آبی و فیروزه ای

 

افرادی در این راه موفق هستند که بتوانند در این هنر قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی را داشته باشند. هر فضایی در هر مکانی قابلیت زیبا سازی دارد، فقط این نکته قابل اهمیت است که باید نهایت دقت و ذوق و سلیقه را در این خصوص بکار انداخت.

عملکرد

اولین موردی که در ابتدای امر باید مورد دقت قرار داد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است. یک چهار دیواری میتواند به عنوان آبدارخانه، اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس، اتاق کارمندان، اتاق انتظار و یا .... برای فعالیت مشخص گردد. که لازم است با استفاده از عواملی مانند نورپردازی و چیدمان آنها را تقسیم کرد تا عملکرد هر کدام مشخص شود.

 

افراد

نیازهای محیط اداری با احتیاجات آن سازمان بستگی دارد. مثلا افرادی که به عنوان ارباب رجوع وارد این سازمان میشوند باید مکانی برای انتظار آنها تعبیه کرد و یا در زمان برگزاری جلسات مهم با تعداد افراد بالا ، حتما باید اتاقی با عنوان اتاق جلسات و یا اتاق کنفرانس در نظر گرفت که بتوان نیاز آن سازمان را جهت حفظ آرامش و نظم برقرار کرد.

برای شما :ست میز مدیریت و کنفرانس، آنچه که مدیران ارشد از مبلمان اداری میخواهند

آسایش

در نظر گرفتن آسایش محیط کار قبل از زیبایی در چیدمان و دکوراسیون از اهمیت بسزایی برخوردار است. محیط کاری زیبا اما غیر قابل استفاده کم کم به مکانی غیرقابل تحمل و سخت تبدیل میشود ، 

بیشتر بخوانید : ترفندهایی برای چیدمان بهتر وسایل روی میز کار

 

گر در محیط کار و یا زندگی شرایط مناسب و راحتی در نظر گرفته نشود فضای سنگین و کسالت باری بوجود میاورد که همه از آن گریزان بوده و هیچ کس نقش خود را به نحو احسن انجام نمیدهد.

در اینجا نقش عمده معماری و دکوراسیون داخلی پررنگتر شده و با ایجاد محیطی مناسب برای زیستن و فعالیت وارد عمل میشود.

ویژگیها

منظره محیط کار ، میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری ساختمان اداری شما از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع به چیدمان باید در نظر گرفت.

 

این عوامل جزء ثابتی را بوجود میاورد که تغییر آنها و پس از پایان کار دیگر امکان پذیر نیست ، پس ترکیب بندی را باید طوری انجام داد که از جنبه های مثبت آن حداکثر بهره را برد.

نقشه

شروع به انجام کار چه ساختمانی که در نوساز است و چه ساختمانی که باسازی شده ، با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده کردن نقشه آن راحتتر انجام میگیرد. پس در ابتدا حتما باید نقشه داشت.

 

در زمان چیدمان داخلی مثلا تغییر رنگ مبلمان امری ساده و بدون هزینه است اما در زمان ارتکاب هر اشتباه پس از اتمام کار به قیمت صرف هزینه اضافی و دوباره کاری است.با کمک نقشه نه تنها میتوان مسیر و نوع چیدمان را مشخص کرد بلکه میتوان تعداد و اندازه وسایل مورد نیاز در فضا را نیز تعیین کرد.

برای مطالعه بیشتر:نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت در نظر بگیرید

 

در زمان کشیدن نقشه و طرح میتوان به مکانهایی که نور طبیعی میتابد و مکانهایی که تاریک است نیاز به تعداد چراغهای سقفی و آباژور است را مشخص کرد و همینطور محاسبه روشنایی عمومی و نقاطی که احتیاج به نور بیشتری دارند مثل میز مطالعه و مکان جا گذاری میز مطالعه

 

سطوح

سطوح اصلی اتاق مثل سقف و کف و دیوارها میباشد، پرده ها و رنگ مبل و صندلی و سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتری را تشکیل میدهند.

 

رنگ، نقش ، باقت در بزرگ یا کوچک نشان دادن اتاق تاثیر دارد ، نقشهای درهم و رنگهای تند بر سطوح یاد شده قدرت جلب توجه بیشتری را دارد و فضا را کوچک و همینطور شلوغ نشان میدهد.

 

طراحی داخلی مسیری است که همزمان بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد.

طراحی داخلی یک سازمان ، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است ،


نورپردازی

در این قسمت قصد داریم تا نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی و تاثیر آن در فضایی مانند مهد کودک و مدرسه را بیان کنیم.

بیشتر افراد معتقدند که نورپردازی اهمیت کمتری نسبت به عملکرد زیبایی شناختی در محیط را دارد . به این صورت که در درجه اول نوع و میزان نور و سپس زیبایی شناسی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

اما این خلاف عقیده عموم است. بیشتر معماران و طراحان داخلی بر این عقیده اند که طراحی و نورپردازی مناسب میتواند به شدت بر ایجاد حس آرامش ، راحتی و امنیت افراد به خصوص کودکان تاثیر مثبتی داشته ، همینطور ارزش های زیبایی شناختی، عملکردی و محیطی را بالا برده بعلاوه انتخاب سیستم نورپردازی به عنوان یک کل ممکن است که به پیشبرد بهره وری و پایداری در محیط داخلی کمک کند.

در مورد نیاز کودکان، توجه به کمیت و کیفیت و نوع لامپ برای هر محیط مختلف، چه در زمان خوابیدن ، بازی کردن و مهمتر از همه برای زمان آموزش آن بسیار مهم است. اهمیت نور در دکوراسیون داخلی و به خصوص در مکانهایی که کودکان قرار میگیرند بیشتر دیده میشود.

  • موقعیت قرارگیری روشنایی
  • نوع روشنایی
  • سیستم نورپردازی
  • کلید برق اتومات

 

موقعیت قرارگیری روشنایی:

علم به این موضوع که روشنایی تان در کجا قرار گیرد ، همان اندازه مهم است که کمیت و رنگ نور روشنایی در آن محیط تاثیر گذار است. مثلا در اتاق مطالعه ، نقطعه ایده آل حفظ نور مستقیم با طیق نوری گرم میباشد. در ضمن توجه به منبع نور برای موارد غیر مستقیم دارای اهمیت بسزایی است.

در اتاقی که برای استراحت در نظر گرفته شده است یک نور ملایم برای کاهش استرس و حس نا امنی بسیار عالی است.

نور پردازی غیر مستقیم باعث میشود که استراحت در شرایط کاملا ایده آل امکان پذیر گردد.

قرار گرفتن لامپها در مسیر ، راهرو یا نقاطی که قابل دید نیست باعث میشود استرس و ترس کم شود و آرامش خاطر به همراه داشته باشد.

 

نوع روشنایی :

با توجه به اینکه مبحث ما در خصوص نورپردازی در مهدکودکها و دبستان ها میباشد ، باید در نظر گرفت مکانی که در اینجا برای استراحت کودکان در نظر گرفته میشود باید مکانی دنج باشد ، پس باید نورهایی را انتخاب کنیم که دارای دمای بالا و رنگ گرم باشد. برای این محیطها، که محیطی آموزشی است و نیار به تمرکز بالا دارد ،

توصیه میگردد از روشنایی ها با تناژ سرد استفاده شود. همینطور مکانهایی که کودکان در آنجا بیشترین وقت خود را میگذرانند مانند فضای بازی باید دارای تهویه عالی و همین طور نور کاملا طبیعی باشد.

 

سیستم نورپردازی:

باید در این مکانها از ریلهای قابل تنظیم جهت عدم دسترسی کودکان استفاده کرد. همین طور از لوسترها و نورپردازی کف برای جلب توجه کودکان که باعث نشاط و سرگرمی آنها میشود استفاده کرد.

لامپهای ال ای دی و همینطور روشنایی های دیواری نیز امکان تنظیم نور بهتر را در این فضا برای ما مهیا میکند.

 

کلید برق اتومات

در مکانهایی که محل تردد کودکان است باید از کلید برقهای اتومات که دارای سنسور حرکتی است استفاده کرد تا کودکان بتوانند بدون نیاز به کسی و در کمال آرامش وارد این مکانها شوند ، درحالیکه نگرانی از بابت نور و یا تاریکی آن مکان نداشته باشند.

 

شرکت آدینا تنها "شرکت مبلمان اداری در غرب تهران" می باشد که کار طراحی و دکوراسیون غرفه نمایشگاهی را به صورت تخصصی و سفارشی برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد.

 

لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید...

برای طراحی با کارشناسان مبلمان اداری آدینا تماس بگیرید.

                                                          آدینا پاسخی شایسته به سلیقه شما

لطفا با کارشناسان ما در بخش فروش با شماره های زیر در ارتباط باشید...

   02144620089                  02144620087                02144620086               09384993620